Αθανάσιος Διάκος 1788-1821
Του Κωνσταντίνου Χολέβα*
Μιλώντας στις αρχές Δεκεμβρίου κατά την παρουσίαση της ψηφιοποιήσεως του Ιστορικού Αρχείου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έδειξε ένα σωζόμενο χειρόγραφο του Αθανασίου Διάκου και τόνισε: «Αυτή η επιστολή είναι γραμμένη με αίμα»! Συνέχισε δε λέγοντας ότι στους ιστορικούς που θέλουν να ξαναγράψουν την Ιστορία, ώστε να γίνουμε αρεστοί στους Τούρκους, θα απαντήσουμε με χιλιάδες έγγραφα, τα οποία αποδεικνύουν την αλήθεια για την Εκκλησία και το Γένος.
Η αποδομητική σχολή των μεταμοντέρνων ιστοριογράφων ανέλαβε με εντολή Τσίπρα την επανασυγγραφή των σχολικών βιβλίων Ιστορίας με τρεις κυρίως στόχους: 1) Να αμφισβητηθεί ο ρόλος της Ορθοδοξίας ως συστατικού στοιχείου της εθνικής μας ταυτότητας. 2) Να κατηγορηθεί ως ανύπαρκτη η διαχρονική πορεία του Ελληνισμού από την αρχαιότητα έως σήμερα. 3) Να εξωραϊσθεί ο ρόλος των Οθωμανών και των Νεοτούρκων και να ξεχαστούν τα εγκλήματά τους ώστε να βελτιωθούν οι σχέσεις μας με τους προκλητικούς γείτονες. Στην ιδεολογικά φορτισμένη και επιστημονικά απαράδεκτη αυτή αλλοίωση του παρελθόντος η σοβαρή ιστοριογραφία απαντά με τεκμηριωμένα μελετήματα και με πλήθος πηγών. Οι αποδομητές του Έθνους και της Ιστορίας σπανίως παραπέμπουν σε πηγές, αποδείξεις και γεγονότα. Κατά κανόνα διαστρεβλώνουν το παρελθόν και το ερμηνεύουν με τους παραμορφωτικούς φακούς της παγκοσμιοποιημένης, διεθνιστικής και υλιστικής αντιλήψεώς τους.
Μία αξιόλογη προσπάθεια, την οποία πρέπει να γνωρίσουν όλοι όσοι ενδιαφέρονται για τη Νεοελληνική Ιστορία, είναι η διοργάνωση από την Επιτροπή Πολιτιστικής Ταυτότητος της Εκκλησίας της Ελλάδος δέκα συνεδρίων για την Τουρκοκρατία και το 1821. Ήδη πραγματοποιήθηκαν τα τέσσερα. Στα επόμενα έτη θα διεξάγεται ένα κάθε χρόνο μέχρι να φτάσουμε συν Θεώ στο 10ο συνέδριο το 2021, όταν θα συμπληρώνονται 200 ακριβώς χρόνια από τη Μεγάλη Ελληνική Επανάσταση. Οι τρεις πρώτοι τόμοι των Πρακτικών έχουν ήδη κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ και τα θέματά τους είναι τα ακόλουθα:
Α΄ Τόμος, δηλαδή το Συνέδριο του 2012, με τίτλο: Ιστοριογραφία και Πηγές για την ερμηνεία του 1821. Β΄ Τόμος, δηλαδή το Συνέδριο του 2013, με τίτλο: Η ζωή των υποδούλων Ελλήνων επί Τουρκοκρατίας. Γ΄ Τόμος, δηλαδή το Συνέδριο του 2014, με τίτλο: Ορθόδοξη Εκκλησία και διαφύλαξη της Εθνικής Ταυτότητας- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός- Νεομάρτυρες- Επαναστατικά Κινήματα. Ο Δ΄ Τόμος με τα Πρακτικά του Συνεδρίου του 2015 θα έχει τίτλο: Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός, ενώ το Ε΄ Συνέδριο θα λάβει χώραν το φθινόπωρο του 2016 με αντικείμενο τον Φιλελληνισμό και τη Διπλωματία του Αγώνος.
Στο ίδιο πλαίσιο θεωρώ ότι είναι αξιόλογη και η συστηματική ενασχόληση με την περίοδο της Τουρκοκρατίας και του 1821 από τον γνωστό συγγραφέα και εκδότη του περιοδικού ΑΡΔΗΝ Γιώργο Καραμπελιά. Μετά το ογκώδες έργο του για το 1204 και τη διαμόρφωση του Νέου Ελληνισμού, ο συγγραφέας εξέδωσε προσφάτως από τις Εναλλακτικές Εκδόσεις τον Β΄ Τόμο με τίτλο: «1821- Η Παλιγγενεσία». Οι δύο τόμοι εντάσσονται στη σειρά με γενικό τίτλο: «1204- 1922: Η διαμόρφωση του Νέου Ελληνισμού». Ήδη προαναγγέλλεται η προετοιμασία του Γ΄ Τόμου με θέμα τη σύγκρουση- συνύπαρξη (;) της Ορθοδοξίας με τον Ευρωπαϊκό Διαφωτισμό στην ιδεολογική προετοιμασία του Αγώνος για την Ελευθερία.
Ο παρών Β΄τόμος έχει 700 σελίδες και πλουσιωτάτη βιβλιογραφία. Ο Γ. Καραμπελιάς τεκμηριώνει όσα λέγει και γράφει και τα έργα του είναι αποτελέσματα επισταμένης και επίμονης έρευνας σε βιβλιοθήκες, αρχεία και πηγές. Καταρρίπτει τον μύθο ότι η Ελληνική Επανάσταση είναι γνήσιο τέκνο της Γαλλικής ή/ και της Αμερικανικής Επαναστάσεως. Υπογραμμίζει με πάμπολλα τεκμήρια τη διαχρονική συνέχεια του Έθνους και τοποθετεί στο 1204 τη γέννηση του Νέου Ελληνισμού. Υποστηρίζει την ύπαρξη Κρυφού Σχολειού και αποδεικνύει ως ανιστόρητους όσους το αρνούνται. Τονίζει τον εθνικό, κοινωνικό και οικονομικό ρόλο των Κοινοτήτων επί Τουρκοκρατίας. Καταδεικνύει την ταυτόχρονη και παράλληλη χρήση των όρων Ρωμηός, Γραικός και Έλληνας, γεγονός το οποίο ουδέποτε οδήγησε τους προγόνους μας σε αμφισβήτηση της ελληνικής ταυτότητάς τους.
Γράφει χαρακτηριστικά στον Πρόλογό του ο Γ. Καραμπελιάς: «Απέναντι στους αλλόθρησκους Οθωμανούς και τον επιθετικό και κάποτε ένοπλο καθολικισμό, η ορθοδοξία καθίσταται το ζωτικό στοιχείο της Αντίστασης. Ορθοδοξία και ελληνισμός σχεδόν θα ταυτιστούν κατά τη διάρκεια αυτών των αιώνων, οι δε αμφισβητήσεις αυτής της ταύτισης από τον Πλήθωνα, τον Βησαρίωνα, τον Αλλάτιο θα παραμείνουν ισχνές και περθωριακές: ο ελληνισμός θα αντισταθεί στους Τούρκους και στους Λατίνους διά της ορθοδοξίας. Η μεγάλη ησυχαστική «επανάσταση», στα μέσα του 14ου αιώνα, βρίσκεται στο πνευματικό υπόβαθρο αυτής της αντίστασης, διότι επέμεινε στην ταυτότητα της ορθοδοξίας, έναντι όχι μόνον των μουσουλμάνων οθωμανών αλλά και των θεωρητικά «ομοδόξων» Λατίνων….. Διέσωζε όχι μόνο την ταυτότητα Ορθόδοξος- Ρωμηός- Έλληνας, αλλά και την ελληνική γλώσσα και τη φιλοσοφική μας προσωπικότητα απέναντι στη δυτική νοησιαρχία και τον ανατολικό μονοφυσιτισμό» (σελ. 17-18).
Ο Καραμπελιάς επικρίνει, γνωρίζοντας πρόσωπα και καταστάσεις, την αποδομητική ιστοριογραφία των δύο τελευταίων δεκαετιών, η οποία επιχειρεί σήμερα να επιβληθεί στην Παιδεία μας και να πάρει εκδίκηση για την απόσυρση του βιβλίου της Μ. Ρεπούση. Ευτυχώς για το Έθνος υπάρχουν τα αποδεικτικά στοιχεία, τα οποία καταγράφουν μία Ιστορία γραμμένη με αίμα και όχι με ψέμα.
Η αποδομητική σχολή των μεταμοντέρνων ιστοριογράφων ανέλαβε με εντολή Τσίπρα την επανασυγγραφή των σχολικών βιβλίων Ιστορίας με τρεις κυρίως στόχους: 1) Να αμφισβητηθεί ο ρόλος της Ορθοδοξίας ως συστατικού στοιχείου της εθνικής μας ταυτότητας. 2) Να κατηγορηθεί ως ανύπαρκτη η διαχρονική πορεία του Ελληνισμού από την αρχαιότητα έως σήμερα. 3) Να εξωραϊσθεί ο ρόλος των Οθωμανών και των Νεοτούρκων και να ξεχαστούν τα εγκλήματά τους ώστε να βελτιωθούν οι σχέσεις μας με τους προκλητικούς γείτονες. Στην ιδεολογικά φορτισμένη και επιστημονικά απαράδεκτη αυτή αλλοίωση του παρελθόντος η σοβαρή ιστοριογραφία απαντά με τεκμηριωμένα μελετήματα και με πλήθος πηγών. Οι αποδομητές του Έθνους και της Ιστορίας σπανίως παραπέμπουν σε πηγές, αποδείξεις και γεγονότα. Κατά κανόνα διαστρεβλώνουν το παρελθόν και το ερμηνεύουν με τους παραμορφωτικούς φακούς της παγκοσμιοποιημένης, διεθνιστικής και υλιστικής αντιλήψεώς τους.
Μία αξιόλογη προσπάθεια, την οποία πρέπει να γνωρίσουν όλοι όσοι ενδιαφέρονται για τη Νεοελληνική Ιστορία, είναι η διοργάνωση από την Επιτροπή Πολιτιστικής Ταυτότητος της Εκκλησίας της Ελλάδος δέκα συνεδρίων για την Τουρκοκρατία και το 1821. Ήδη πραγματοποιήθηκαν τα τέσσερα. Στα επόμενα έτη θα διεξάγεται ένα κάθε χρόνο μέχρι να φτάσουμε συν Θεώ στο 10ο συνέδριο το 2021, όταν θα συμπληρώνονται 200 ακριβώς χρόνια από τη Μεγάλη Ελληνική Επανάσταση. Οι τρεις πρώτοι τόμοι των Πρακτικών έχουν ήδη κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ και τα θέματά τους είναι τα ακόλουθα:
Α΄ Τόμος, δηλαδή το Συνέδριο του 2012, με τίτλο: Ιστοριογραφία και Πηγές για την ερμηνεία του 1821. Β΄ Τόμος, δηλαδή το Συνέδριο του 2013, με τίτλο: Η ζωή των υποδούλων Ελλήνων επί Τουρκοκρατίας. Γ΄ Τόμος, δηλαδή το Συνέδριο του 2014, με τίτλο: Ορθόδοξη Εκκλησία και διαφύλαξη της Εθνικής Ταυτότητας- Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός- Νεομάρτυρες- Επαναστατικά Κινήματα. Ο Δ΄ Τόμος με τα Πρακτικά του Συνεδρίου του 2015 θα έχει τίτλο: Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός, ενώ το Ε΄ Συνέδριο θα λάβει χώραν το φθινόπωρο του 2016 με αντικείμενο τον Φιλελληνισμό και τη Διπλωματία του Αγώνος.
Στο ίδιο πλαίσιο θεωρώ ότι είναι αξιόλογη και η συστηματική ενασχόληση με την περίοδο της Τουρκοκρατίας και του 1821 από τον γνωστό συγγραφέα και εκδότη του περιοδικού ΑΡΔΗΝ Γιώργο Καραμπελιά. Μετά το ογκώδες έργο του για το 1204 και τη διαμόρφωση του Νέου Ελληνισμού, ο συγγραφέας εξέδωσε προσφάτως από τις Εναλλακτικές Εκδόσεις τον Β΄ Τόμο με τίτλο: «1821- Η Παλιγγενεσία». Οι δύο τόμοι εντάσσονται στη σειρά με γενικό τίτλο: «1204- 1922: Η διαμόρφωση του Νέου Ελληνισμού». Ήδη προαναγγέλλεται η προετοιμασία του Γ΄ Τόμου με θέμα τη σύγκρουση- συνύπαρξη (;) της Ορθοδοξίας με τον Ευρωπαϊκό Διαφωτισμό στην ιδεολογική προετοιμασία του Αγώνος για την Ελευθερία.
Ο παρών Β΄τόμος έχει 700 σελίδες και πλουσιωτάτη βιβλιογραφία. Ο Γ. Καραμπελιάς τεκμηριώνει όσα λέγει και γράφει και τα έργα του είναι αποτελέσματα επισταμένης και επίμονης έρευνας σε βιβλιοθήκες, αρχεία και πηγές. Καταρρίπτει τον μύθο ότι η Ελληνική Επανάσταση είναι γνήσιο τέκνο της Γαλλικής ή/ και της Αμερικανικής Επαναστάσεως. Υπογραμμίζει με πάμπολλα τεκμήρια τη διαχρονική συνέχεια του Έθνους και τοποθετεί στο 1204 τη γέννηση του Νέου Ελληνισμού. Υποστηρίζει την ύπαρξη Κρυφού Σχολειού και αποδεικνύει ως ανιστόρητους όσους το αρνούνται. Τονίζει τον εθνικό, κοινωνικό και οικονομικό ρόλο των Κοινοτήτων επί Τουρκοκρατίας. Καταδεικνύει την ταυτόχρονη και παράλληλη χρήση των όρων Ρωμηός, Γραικός και Έλληνας, γεγονός το οποίο ουδέποτε οδήγησε τους προγόνους μας σε αμφισβήτηση της ελληνικής ταυτότητάς τους.
Γράφει χαρακτηριστικά στον Πρόλογό του ο Γ. Καραμπελιάς: «Απέναντι στους αλλόθρησκους Οθωμανούς και τον επιθετικό και κάποτε ένοπλο καθολικισμό, η ορθοδοξία καθίσταται το ζωτικό στοιχείο της Αντίστασης. Ορθοδοξία και ελληνισμός σχεδόν θα ταυτιστούν κατά τη διάρκεια αυτών των αιώνων, οι δε αμφισβητήσεις αυτής της ταύτισης από τον Πλήθωνα, τον Βησαρίωνα, τον Αλλάτιο θα παραμείνουν ισχνές και περθωριακές: ο ελληνισμός θα αντισταθεί στους Τούρκους και στους Λατίνους διά της ορθοδοξίας. Η μεγάλη ησυχαστική «επανάσταση», στα μέσα του 14ου αιώνα, βρίσκεται στο πνευματικό υπόβαθρο αυτής της αντίστασης, διότι επέμεινε στην ταυτότητα της ορθοδοξίας, έναντι όχι μόνον των μουσουλμάνων οθωμανών αλλά και των θεωρητικά «ομοδόξων» Λατίνων….. Διέσωζε όχι μόνο την ταυτότητα Ορθόδοξος- Ρωμηός- Έλληνας, αλλά και την ελληνική γλώσσα και τη φιλοσοφική μας προσωπικότητα απέναντι στη δυτική νοησιαρχία και τον ανατολικό μονοφυσιτισμό» (σελ. 17-18).
Ο Καραμπελιάς επικρίνει, γνωρίζοντας πρόσωπα και καταστάσεις, την αποδομητική ιστοριογραφία των δύο τελευταίων δεκαετιών, η οποία επιχειρεί σήμερα να επιβληθεί στην Παιδεία μας και να πάρει εκδίκηση για την απόσυρση του βιβλίου της Μ. Ρεπούση. Ευτυχώς για το Έθνος υπάρχουν τα αποδεικτικά στοιχεία, τα οποία καταγράφουν μία Ιστορία γραμμένη με αίμα και όχι με ψέμα.
* Άρθρο του συγγραφέα στην εφημερίδα "ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΛΗΘΕΙΑ", Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2015
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου